FAQ
Zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych.
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące obszernego tematu jakim jest zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych:
Usługa skierowana jest do wszystkich posiadaczy mieszkań i lokali użytkowych pod wynajem na terenie Warszawy i bliskich okolic. Naszą ofertę najbardziej docenisz wtedy, jeśli na co dzień mieszkasz poza Warszawą, jesteś zapracowany, nie ma czasu lub po prostu nie masz doświadczenia w wynajmie mieszkań.
Tam gdzie kończy się praca biura nieruchomości, tam zaczyna się zarządzanie najmem. Standardowa usługa pośrednictwa najmu, świadczonej przez pośredników w obrocie nieruchomościami, sprowadza się do pomocy w wyszukaniu potencjalnego klienta i doprowadzenia do podpisania umowy najmu, co stanowi połowę sukcesu w całym procesie zarządzania najmem, ponieważ po podpisaniu umowy najmu na Twoich barkach jako właściciela ciąży przypominanie się o płatnościach za czynsz, rozliczanie mediów, naprawy , remonty , reagowanie na skargi od sąsiadów oraz bycie dyspozycyjnym dla najemcy.
Prodoma rozszerzyła standardową usługę pośrednictwa najmu, o kompleksową obsługę najemcy, przez cały okres trwania umowy, dzięki czemu poza dbaniem o otrzymanie ciągłości najmu, jesteśmy do Twojej dyspozycji oraz najemcy przez cały okres trwania umowy i to naszym, a nie Twoim zadaniem jest sprawnie i szybko rozwiązać wszelkie problemy pojawiające się w mieszkaniu.
Pośrednicy ds. najmu, którzy dbają o ciągłość najmu w zarządzanych mieszkaniach
Doradcy ds. zarządzania najmem, którzy po wynajęciu mieszkania kompleksowo obsługują lokatorów
Fotograf wnętrz Karolina Milczarek – dzięki, której zdjęcia naszych ofert są wysokiej jakości i stanowią podstawę pro
Specjalista ds. administracyjnych, która rozlicza naszym lokatorom media i przypomina o comiesięcznych należnościach
Współpracujące biura nieruchomości, które wraz z pracownikami Prodoma na etapie pustostanu mieszkania próbują wyszukać odpowiedniego najemcy.
Współpracujący specjaliści techniczni ( elektryk, hydraulik, złota rączka, serwis AGD, ekipa remontowa), dzięki którym własnymi silami Prodoma szybko i sprawnie jest w stanie rozwiązać wszystkie problemy technicznych, które pojawiają się w mieszkaniu.
Współpracujący serwis sprzątający, z którego najemcy mogą korzystać w trakcie trwania umowy, dzięki czemu zarządzane przez Prodoma mieszkania, są utrzymane w czystości.
Współpracująca kancelaria prawna, która pomaga naszej firmie przy tzw. trudnych najemcach, egzekwując do skutku w imieniu właściciela i zgodnie z literą prawa , zaległe należności powstałe w wyniku niezapłaconego czynszu lub szkód powstałych w mieszkaniu. Dzięki szybkiej reakcji Prodoma w sytuacjach kryzysowych, większość sporów z najemcami udaje się rozstrzygnąć polubownie. Współpracujący ubezpieczyciele, którzy pomagają naszym właścicielom i najemcom, dobrać odpowiednie ubezpieczenie mieszkania, które będzie w stanie możliwie jak największy zakres szkód, które najczęściej występują w mieszkaniach .
Współpracujące biuro rachunkowe, które pomaga klientom Prodoma poprawnie rozliczyć podatek pod najmu oraz rozliczyć pit od dochodu.
Minimalny okres umowy najmu z lokatorem to 12 miesięcy.
Umowa o zarządzanie jest elastyczna, w dowolnym momencie z miesięcznym okresem można ją wypowiedzieć bez podania powodu. Mamy takie podejście, że mamy tak świadczyć naszą usługę, by klient chciał płacić, a nie musiał.
Na etapie podpisywania umowy o zarządzanie ustalimy z Tobą preferowaną przez Ciebie grupę docelową. Na etapie szukania najemców pracownik Prodoma, w oparciu o Twoje preferencje i swoje doświadczenia, samodzielnie już szuka i dogrywa warunki umowy z potencjalnym lokatorem. Po podpisanej umowie otrzymasz skan podpisanej umowy najmu.
W Twoim mieszkaniu zamieszka osoba pracująca, niepaląca, bez zwierząt. Maksymalna ilość osób = ilość pokoi Twojego mieszkania, więc jeśli Twoje mieszkanie jest dwupokojowe, to zamieszkają tam maksymalnie dwie osoby. Taki mamy standard.
Twoi potencjalni najemcy przed podpisanie umowy przejdą 3-etapową weryfikację ( przed spotkaniem podczas rozmowy telefonicznej, w trakcie spotkania i po spotkaniu).
Ponadto Twój lokator będzie miał wykupioną polisę oc najemcy, na kwotę minimum 100 000 zł, z która jest w stanie pokryć większość, ewentualnych mechanicznych szkód w Twoim mieszkaniu.
Po podpisanej umowie kaucja w wysokości minimum jednomiesięcznego czynszu trafi na Twoje konto.
Oprócz tego nasza sprawdzona umowa najmu oraz szczegółowy protokół zdawczo – odbiorczy bardzo ułatwia nam odbiór mieszkania i egzekwowanie ewentualnych, ponadnormatywnych szkód.
A co najważniejsze, jako firma stajemy się straszakiem psychologicznym dla nieuczciwych najemców, którzy mają intencje mieszkać i nie płacić, bo takie osoby zazwyczaj chcą wynająć mieszkanie od osób prywatnych. Dzięki temu, że wynajem odbywa się przez firmę, tacy lokatorzy automatycznie odpadają już na etapie selekcji, dzięki czemu wszystkie nasze spory z lokatorami udaje się rozwiązać polubownie, przy czym jesteśmy dobrze przygotowani również na drogę sądową.
Twoi Najemcy do 5 dnia każdego miesiąca dokonują przelewu na konto Prodoma, a następnie my z otrzymanych środków opłacamy czynsz administracyjny, prąd, gaz i swoje wynagrodzenie. Na Twoim koncie pojawi się już kwota na czysto do 10 dnia każdego miesiąca.
Jeśli z wielu różnych powodów chciałbyś samodzielnie dalej opłacać rachunki, jest to oczywiście możliwe. Co miesiąc otrzymasz od nas solidną zaliczkę na media, pobraną od lokatorów, a my tą zaliczkę excelem raz na 6 miesięcy rozliczymy.
Ty decydujesz. Zazwyczaj to my jako firma płacimy te rachunki, z otrzymanego czynszu najmu, a na Twoje konto wpływa już kwota na czysto. Jeśli jednak czułbyś się bezpieczniej regulując te rachunki samodzielnie, to jest to możliwe. Od lokatorów będziemy pobierać stałą, ryczałtową , solidną zaliczkę na media, z której ty będziesz te rachunki opłacał, a my raz na 6 miesięcy rozliczymy tą zaliczkę.
Kaucja przez cały okres trwania najmu znajduje się na Twoim koncie. Jeśli zmienia się lokator zazwyczaj z nowo otrzymanej kaucji dokonujemy zwrotu lokatorowi, który się wyprowadza.
Wszystkie awarie lokator zgłasza nam jako firmie, a nie Tobie jako właścicielowi i usunięcie tych awarii jest po naszej stronie, od tego jesteśmy.
Jeśli sprzęt jest jeszcze na gwarancji, kontaktujemy się serwisem gwarancyjnym producenta,
a Ciebie prosimy jedynie o skan paragonu lub faktury ( o takie rzeczy prosimy już na etapie podpisania umowy o zarządzanie).
Jeśli sprzęt jest już po gwarancji naprawy dokonujemy przy współpracy z naszymi serwisem technicznym. Na stałe współpracujemy z elektrykami, hydraulikami, złotą rączką, serwisem agd, a także ekipą remontową i w zasadzie wszelkie problemy techniczne jesteśmy w stanie szybko i efektywnie rozwiązać.
Uszkodzenia mechaniczne są na koszt lokatora, naprawy wynikające z naturalnej eksploatacji są po Twojej stronie. Kwotę tych napraw odejmujemy od kolejnego czynszu najmu. Fakturę od serwisanta otrzymujesz na e-maila.
Gdy naprawa sprzętu jest już nieopłacalna, uzgadniamy z Tobą budżet i kupujemy nowy sprzęt.
Dzięki temu, że nasi najemcy mają wykupioną polisę oc najemcy, ta naprawa odbędzie się z ich polisy.
Ciebie jako właściciela również zachęcamy, byś miał przynajmniej podstawową polisę na mieszkanie od zalań. W zakupie tej polisy również pomożemy.
W sytuacji, gdy ty jako właściciel miał ubezpieczone mieszkanie + Twój lokator będzie miał polisę oc najemcy, praktycznie wszelki rodzaj szkód będzie pokryty z polis. Twoja polisa przyda się na wypadek, gdyby zalanie nastąpił o z przyczyn niezależnych od Twojego najemcy ( np. samoczynnie bateria strzeli) .
Nie, nie świadczymy takie usługi zarządzania najmem krótkoterminowym. Minimalny okres na jaki wynajmujemy mieszkania to 12 miesięcy.
Płacisz jedną stałą opłatę i to wszystko.
Wynagrodzenie Prodoma jest bardzo przejrzyste, bo zarabiamy tylko wtedy, kiedy ty zarabiasz. Każdy wynajęty i zapłacony miesiąc to 12 % brutto Twojego czynszu najmu ( liczonego od całości razem z czynszem administracyjnym), nie mniej niż 347 zł miesięcznie.
Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów za przejecie mieszkania, pustostan, czy usługę pośrednictwa, gdy lokatorzy się zmieniają.
Tak, wynajmujemy mieszkania na pokoje. Umowy z najemcami podpisujemy na okres minimum 12 miesięcy. Obsługa jednego pokoju kosztuje 247zł brutto miesięcznie, za każdy wynajęty i zapłacony miesiąc.
Średnio trwa to ok. 1 miesiąc. Po miesiącu od przekazania nam kluczy mieszkanie zacznie przynosić dochód.
Głównie pracujemy w Warszawie, przy czym obsługujemy też mieszkania w bliskich okolicach takich jak: Radzymin, Marki, Wołomin, Zielonka, Ząbki, Piaseczno, Józefosław, Konstancin –Jeziorna,, Jabłonna, Legionowo, Łomianki, Ożarów Mazowiecki, Piastów, Sulejówek
Nie, absolutnie nie musisz. Jesteśmy od tego, by oszczędzać, a nie zabierać Twój czas. Wszystkie formalności, łącznie z przekazaniem kluczy możemy zrobić zdalnie.