FAQ - Zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych - Prodoma Warszawa
15583
page-template-default,page,page-id-15583,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

FAQ – Zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych

Zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych.

Najczęściej zadawane pytania

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące obszernego tematu jakim jest zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych:

  • Zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych – do kogo skierowana jest usługa ?
    Usługa skierowana jest do wszystkich szczęśliwych posiadaczy mieszkań pod wynajem na terenie Warszawy. Naszą ofertę najbardziej docenią klienci, którzy na co dzień mieszkają poza Warszawą, osoby bardzo zapracowane, o bardzo ograniczonej ilości wolnego czasu oraz klienci, którzy nie mają doświadczenia w wynajmie mieszkań.
  • Czym różnicie się od biur nieruchomości?
    Tam gdzie kończy się praca biura nieruchomości, tam zaczyna się zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych. Standardowa usługa pośrednictwa najmu, świadczonej przez pośredników w obrocie nieruchomościami, sprowadza się do pomocy w wyszukaniu potencjalnego klienta i doprowadzenia do podpisania umowy najmu, co stanowi połowę sukcesu w całym procesie zarządzania najmem, ponieważ po podpisaniu umowy najmu na barkach właściciela ciąży przypominanie się o płatnościach za czynsz, rozliczanie mediów, naprawy, remonty, reagowanie na skargi od sąsiadów oraz bycie dyspozycyjnym dla najemcy.
    Prodoma rozszerzyła standardową usługę pośrednictwa najmu, o kompleksową obsługę najemcy właściciela, przez cały okres trwania umowy, dzięki czemu poza dbaniem o otrzymanie ciągłości najmu, jesteśmy do dyspozycji najemcy oraz właścicieli przez cały okres trwania umowy i naszym zadaniem jest sprawnie i szybko rozwiązać wszelkie problemy pojawiające się w mieszkaniu.
  • Kto tworzy zespół Prodoma?
    – Doradcy ds. zarządzania najmem, których podstawowym zadaniem jest utrzymać ciągłość najmu w mieszkaniu, sprawić by czynsz od najemcy był przelany o czasie oraz możliwie jak najmniejszym kosztem rozwiązać zgłaszane przez najemców problemy.
    – Współpracujące biura nieruchomości, które wraz z pracownikami Prodoma na etapie pustostanu mieszkania próbują wyszukać odpowiedniego najemcy.
    – Współpracujący specjaliści techniczni (elektryk, hydraulik, złota rączka, ekipa remontowa), dzięki którym własnymi silami Prodoma szybko i sprawnie jest w stanie rozwiązać 99 % problemów technicznych, które pojawiają się w mieszkaniu.
    – Współpracujący serwis sprzątający, z którego najemcy mogą korzystać w trakcie trwania umowy, dzięki czemu zarządzane przez Prodoma mieszkania, są utrzymane w czystości.
    – Współpracująca kancelaria prawna, która pomaga naszej firmie przy tzw. trudnych najemcach, egzekwując do skutku w imieniu właściciela i zgodnie z literą prawa , zaległe należności powstałe w wyniku niezapłaconego czynszu lub szkód powstałych w mieszkaniu. Dzięki szybkiej reakcji Prodoma w sytuacjach kryzysowych, większość sporów z najemcami udaje się rozstrzygnąć polubownie.
    – Współpracujący ubezpieczyciele, którzy pomagają naszym właścicielom i najemcom, dobrać odpowiednie ubezpieczenie mieszkania, które będzie w stanie możliwie jak największy zakres szkód, które najczęściej występują w mieszkaniach.
    – Współpracujące biuro rachunkowe, które pomaga klientom Prodoma poprawnie rozliczyć podatek pod najmu.
  • Na jaki okres podpisywana jest umowa o zarządzanie i umowa najmu z lokatorem?
    Minimalny okres trwania umowy o zarządzanie i umowy najmu z lokatorem to 12 miesięcy.
  • Kiedy mogę wypowiedzieć umowę o zarządzanie?
    W dowolnym momencie kiedy pustostan w mieszkaniu przekracza 30 dni lub po dwunastu miesiącach trwania umowy. Mamy takie podejście, że mamy tak świadczyć naszą usługę, by klient chciał płacić, a nie musiał.
  • Czy mam wpływ na to, kto będzie mieszkał w moim mieszkaniu?
    W momencie podpisywania umowy o zarządzanie właściciel mieszkania określa, jaka grupa docelowa interesuje go najbardziej. Jeśli najemca mieści się grupie docelowej pożądanej przez właściciela i spełnia oczekiwania zespołu Prodoma, przed podpisaniem umowy pracownik Prodoma kontaktuje się Państwem, celem uzyskania akceptacji potencjalnego najemcy.
  • Jak zabezpieczacie się przed nieuczciwymi najemcami?
    Dzięki weryfikacji najemców przed podpisaniem umowy, dobrze skonstruowanej umowie najmu oraz regularnemu doglądaniu stanu mieszkania, większość problemów z najemcami udaje się zespołowi Prodoma rozstrzygnąć polubownie. Jesteśmy również bardzo dobrze przygotowani na egzekwowanie potencjalnych należności na drodze sądowej.
  • Na czyje konto wpływa czynsz za wynajem?
    Najemcy do piątego dnia każdego miesiąca dokonują przelewu na konto Prodoma, a następnie firma pomniejszając czynsz najmu o czynsz administracyjny, media oraz swoje wynagrodzenie do dziesiątego dnia każdego miesiąca dokonuje przelewu dla właściciela. Zgadzamy się również na to, by czynsz najmu wpływał bezpośrednio na konto właściciela, jeśli z jakiegokolwiek powodu ma takie życzenie.
  • Na czyim koncie trzymana jest kaucja?
    Kaucja przez cały okres trwania najmu znajduje się na koncie właściciela.
  • Co w przypadku, gdy najemca zgłosi awarię lub usterkę?
    Prodoma współpracuje z elektrykami, hydraulikami, złotą rączką, a także ekipą remontową i wszelkie problemy techniczne jesteśmy w stanie szybko i efektywnie rozwiązać. Usługi dla klientów Prodoma wykonywane są na bardzo korzystnych warunkach. Zazwyczaj kwota naprawy zostaje odjęta od przyszłego czynszu.
  • Co w przypadku, gdy najemca zaleje moje mieszkanie lub sąsiadów poniżej?
    Dopilnowujemy tego, by nasi najemcy mieli wykupioną polisę OC w życiu prywatnym, dzięki czemu w przypadkach zalania wynajmowanego mieszkania lub mieszkań znajdujących się poniżej, z ubezpieczenia najemcy pokrywane będą szkody.
  • Jak przebiega proces, gdy decyduję się na usługę?
    Wystarczy tylko podpisać z nami umowę o zarządzanie, pełnomocnictwo, przekazać odpowiednią ilość kompletów kluczy. Do umowy potrzebny nam będzie dowód osobisty lub paszport ( wszystkich właścicieli), numer księgi wieczystej mieszkania, numer konta bankowego do czynszu za wynajem oraz informacje o kwotach czynszu administracyjnego oraz mediów typu prąd, woda, gaz, ogrzewanie. Na etapie podpisywania umowy lub przed ustalamy minimalną, comiesięczną kwotę czynszu dla właściciela.
    Mając podpisaną umowę o zarządzanie wynajmem, pełnomocnictwo oraz przekazane klucze, rozpoczynamy naszą pracą związaną z wynajęciem mieszkania (ok. jednego miesiąca). Prowadzimy intensywne działania marketingowe oraz współpracujemy z biurami nieruchomości.
    Po wyszukaniu odpowiedniego najemcy podpisujemy z nim umowę najmu. Wykonujemy protokół zdawczo – odbiorczy i przekazujemy najemcy klucze, zostawiając sobie awaryjny jeden komplet. Najpóźniej w dniu przekazania kluczy najemca musi dokonać przelewu za miesiąc z góry oraz kaucję, na konto naszej firmy, a następnie my dokonujemy przelewy na Państwa konto. Od momentu wynajęcie mieszkania, kontrolujemy na bieżąco terminowość wpłat najemcy. Rozliczamy media, naprawiamy usterki, kontrolujemy stan mieszkania i jesteśmy do dyspozycji najemców.
  • Czy jeśli jestem na etapie remontu mieszkania jesteście w stanie podpowiedzieć mi, jak mam przerobić mieszkanie i jak doposażyć, by wynająć mieszkanie na dobrych warunkach?
    Oczywiście, co więcej taka konsultacja jest bezpłatna i gorąco zachęcamy wszystkich właścicieli, by przed zainwestowaniem jakichkolwiek środków w remont lub doposażenie mieszkania, skorzystali z naszej konsultacji lub innego doświadczonego inwestora. Większość problemów związanych z wynajęciem mieszkania bierze się z faktu niewłaściwego przystosowania mieszkania pod wynajem. Chętnie podzielimy się naszym doświadczeniem, by Państwa oferta najmu idealnie spełniała potrzeby i oczekiwania najemców.
  • Czy zajmujecie się najmem krótkoterminowym?
    Nie świadczymy usługi zarządzania najmem krótkoterminowym, a minimalny okres podpisywanych przez nas umów najmu to 12 miesięcy.
  • Ile kosztuje usługa zarządzania najmem?
    Wynagrodzenie Prodoma jest bardzo przejrzyste, bo zarabiamy tylko wtedy, kiedy ty zarabiasz. Każdy wynajęty i zapłacony miesiąc to 10 % brutto Twojego czynszu najmu, nie mniej niż 300 zł miesięcznie.
  • Czy zarządzacie mieszkaniami na pokoje, jaka jest średni okres wynajmu i ile to kosztuje?
    Tak, zarządzamy mieszkaniami wynajmowanymi na pokoje. Umowy z najemcami podpisujemy na okres minimum 12 miesięcy. Obsługa jednego pokoju kosztuje 200 zł brutto miesięcznie, za każdy wynajęty i zapłacony miesiąc.
  • Czy mogę skorzystać z usługi jeśli na stałe przebywam poza Warszawą lub za granicą?
    Jak najbardziej tak. Usługa w szczególności skierowana do osób przebywających na stałe poza Warszawą. Jeśli z wielu różnych powodów nie są w stanie Państwo osobiście podpisać umowy o zarządzanie, wszelkie formalności możemy załatwić online. Klucze do mieszkania można nam wysłać kurierem lub możemy je odebrać we wskazanym miejscu. Kompleksowe zarządzanie wynajmem mieszkań i lokali użytkowych jest najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji.